Wednesday, July 7, 2010

jiwa bahagia....sampai bila???

Jiwa bahagia yang aku rasakan kini terlalu takut untuk aku lepaskan.... manakan tidak...setelah sekian lama aku...kini aku merasakannya kembali...lantas aku cuba untuk kekal bersama....

Apakah jiwa ini suka...atau sayang...atau sekadar rebounce pada keadaan yang aku lalui sekarang? Terlalu sukar untuk aku menjawabnya. Namun aku cuba mengertikan diri ini. Jika suka....masih dapat aku tinggalkan.....sayang???? Pilihanku tetap untuk bersama...

Aku selalu berfikir...sampai bila??? Sampai bila aku harus mengorbankan jiwa ku ini kerana....susah untuk keluarkan ayat tersebut dari hatiku...hakikatnya aku menyiksakan diriku sendiri....dan aku sentiasa mengharap agar tuhan mengampunkan aku...

Jiwaku kembali tersentak...pada sandiwara hidup tanpa penghujung...tanpa noktah....

1 comment:

Gedung Akal said...

Tuan,
aku bahagia... hendaklah dalam arti kata yang sebenar. Jika sekadar perasaan atau kemahuan membuak-buak itu belum cecah
hakikat yang sepenuhnya - maka itu adalah khayal semata.

Hakikat yang paling benar ialah apabila satu jiwa yang telah temui kematian dan bersurah tentangnya sejurus kembali daripadanya!