Sunday, November 30, 2008

detik pun berlalu...



Bila aku ingatkan masa yang telah berlalu, terasa menggeletar jiwa ini. Mengimbau kembali siapakah aku yang sebenarnya. Melalui zaman mudaku dengan tanpa memikirkan apa akibatnya.

Namun untuk menyalahkan diriku semata-mata adalah tidak adil. Aku perlu adil pada diri sendiri. Bukan untuk menyalahkan persekitaran. Tidak sama sekali.Usia muda hanya sekali. Itulah hakikatnya.

Masa itu semuanya halal. Juga mungkin matlamat menghalalkan cara.Tanpa usia muda mana mungkin kita akan ada pengalaman. Pengalaman juga mengajar aku supaya menjadi lebih matang.

Kematangan akhirnya mengajak aku untuk menilai kembali detik-detik yang aku tinggalkan.Oh tuhan. Maafkan aku. Aku terlalu kerdil pada mu. Siapalah aku. Aku sentiasa cuba membetulkan diriku.

No comments: