Thursday, September 22, 2011

aku tetap percaya...

Aku terlalu rindu padanya. Tak pernah akumerasakan perasaan sebegini. Rindu yang mampu mambunuh perasaan. Rindu ini semakin parah. Kau menghilang bagai angin lalu. Tanpa kata..tanpa noktah. Aku sentiasa menunggu dan terus menunggu.

Setiap saat yang berlalu adalah bagai melangkah di denai penuh bara. Walau sakit pedih, terpaksa aku melangkah jua. Aku terlalu rindu pada mu...Setiap hari aku akan nyanyikan laku yang kita selalu nyanyikan bersama ketika aku memandu. Setiap kali juga aku akan mengajuk ayat yang suka aku dengar dari mu.

Aku sentiasa bayangkan yang kau selalu bersama ku ketika memandu. Kasut mu masih di tempat penumpang hadapan...dan selamanya akan di situ. Cincin pemberian mu masih ku pakai...dan itulah yang sentiasa membuat aku sebak bila mengenang mu...

Aku pasti akan meneruskan hidup ini. Aku tak pernah akan pedulikan diriku. Biar bagaimana pun aku, aku pasti akan hidup untuk mu. Yang penting adalah kau perlu bahagia. Kau perlu ceria seperti cerianya kita ketika bersama.Walau pun apa suratan hidup kita, aku sentiasa ingin kau hidup bahagia. Jika takdir kita tidak akan bersama, aku akan bahagia jika kau juga bahagia. Namun jau di sudut hatiku ini, aku masih percaya yang kita pasti bersama...selamanya...


No comments: