Sunday, March 1, 2009

yang nyatanya...

Dah bulan Mac. Sedar tak sedar dah dua bulan berlalu. Aku baru balik dari program PROGRES semalam. Program kepimpinan pelajar. Letih. Letih sangat.

Anak kucing aku mengiau girang. Maklumlah, dah empat hari aku tinggalkan mereka. Selepas aku belai mereka, beri pula susu. Kucing pun tahu rindu rupanya. 

Tadi, baru habis makan-makan tengahari. Ramailah kat rumah. Seronok bila dapat berkumpul ramai- ramai ni. Mengeratkan siraturrahim. Sementara masih hidup, rapatkan diri dengan keluarga. Janganlah jemu dengan keluarga sendiri.

Lebih- lebih lagi dengan ibu- bapa. Tiada siapa pun tahu perasaan seorang manusia bila kehilangan ibu-bapa melainkan orang yang pernah mengalaminya. Tiada kata-kata dapat menceritakan.

Anak kucing aku pun tahu rasa rindu, fikirkan apakah mereka juga dapat merasakan kehilangan ibu mereka? Jiwaku sebak...

No comments: