Sunday, March 8, 2009

kenangan kembali lagi...

Wajahnya mengingatkan aku kepada sesaorang. Terlalu lama telah berlalu. Ya, terlalu lama. Namun semuanya segar kembali beberapa hari lalu setelah aku bertemu sesaorang yang amat mirip rupanya.

Memang aku buntu ketika itu. Terlalu banyak keputusan yang perlu aku lakukan. Antara keluargaku atau bahagia kami. Namun semuanya telah berlalu. Bagaimana harus aku nyatakan. Aku cuma doakan agar dia berjaya dan bahagia dalam hidupnya. Juga aku amat berharap suatu hari nanti dia akan tahu hikmah kekecewaan itu berlaku.

Aku gagahi berjalan dalam lorong berduri. Ya, sakitnya amat terasakan. Membuat keputusan untuk membahagiakan orang lain dan mengecewakan manusia yang membahagiakan diriku? Aku terlalu berkorban dan mengorbankan jiwa manusia lain. Maafkan aku...maafkan aku...Jiwaku hancur, jika kau juga ingin tahu..

No comments: